четвер, 7 травня 2020 р.

Взаємодія між учасниками освітнього процесу під час дистанційного навчання


     Кілька місяців тому життя змінилося. Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу. Організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам виявилось зовсім не просто. Найважливішим фактором успішного функціонування шкільної спільноти є взаємодія всіх учасників освітнього процесу: адміністрації школи, вчителів, учнів і батьків.


          Завдання керівника закладу освіти:
·        Повинен забезпечити організацію діяльності закладу освіти в умовах режиму дистанційного навчання, узгодити правила та розклад взаємодій усіх учасників освітнього процесу для виконання освітніх програм закладу.
·        Обговорити зміну форм та методів навчання з педагогічним колективом.
·        Колегіально визначити найбільш прості й доступні онлайн платформи для дистанційного навчання.
·        Організувати й запровадити дистанційне навчання, зважаючи на технічні можливості школи, кожного вчителя та учнів. Варто пам’ятати, що рівень сформованості самостійної роботи учнів початкових класів нижчий, ніж учнів основної та старшої школи.
·        Необхідно поцікавитись у вчителів, яка їм потрібна допомога в опануванні інструментарію, у разі потреби й можливості – організувати експрес-навчання. Очевидно, що якщо до початку дистанційного навчання вчитель не користувався електронними засобами, то за короткий час він не опанує складних для нього інструментів.
·        В педагогічному колективі варто визначити відповідальну особу, координатора дистанційного навчання, який комунікуватиме щодо питань організації дистанційного навчання.
·        Не варто створювати занадто високі вимоги до «віртуально ідеального» вчителя або учня.
·        На сайті школи розмістити розклад занять (консультацій) учителів і загальний алгоритм дій під час дистанційного навчання.
          Завдання вчителя:
·        Вчитель зобов’язаний виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених результатів навчання.
·        Надавати інформацію щодо обсягу та змісту навчального матеріалу, завдань на його закріплення, перевіряти й оцінювати їх та надавати відгуки на виконані завдання.
·        Співпрацювати з усіма учасниками освітнього процесу, повинен розуміти мету, план виконуваних завдань, інструментарій для праці, її обсяг та методику оцінювання виконаної роботи.
·        Вчителю необхідно розпочати з планування графіка своєї роботи, визначити базові інструменти та платформу. Краще обрати просту й доступну платформу і виробити чіткий алгоритм дій. Необхідно пересвідчитись, що він технічно готовий до праці на обраній платформі, провести пробний урок з колегами, скласти графік  онлайн-зустрічей з учнями, створити групу або спільноту в зручному  месенджері.
·        Перед початком роботи бажано зробити онлайн-конференцію з учнями та їх батьками, обговорити форми співпраці та інші організаційні питання, скоординувати роботу всіх у зручному форматі. Не слід покладати на батьків всю відповідальність за навчання дітей у цей період.
          Завдання учнів:
·        Опрацьовувати навчальні матеріали для оволодіння відповідними компетентностями та досягнення передбачених освітньою програмою результатів навчання.
·        Дотримуватись принципу академічної доброчесності.
·        Відповідально ставитись до онлайн-навчання, до виконання завдань та зворотнього зв’язку з учителем.
          Завдання батьків:
·        Створити умови, щоб дитина могла навчатися вдома.
·        При потребі допомогти дитині встановити зворотній зв'язок з учителем.
     У центрі комунікативного простору перебуває навчальний процес. На сьогодні важливо стимулювати учнів до освітньої діяльності, створювати можливості розгортання діалогу, взаємне бажання співпрацювати та разом досягати цілей процесу навчання!

Немає коментарів:

Дописати коментар