Кілька місяців тому життя
змінилося. Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників
освітнього процесу. Організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій,
надихати й мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам виявилось зовсім
не просто. Найважливішим фактором успішного функціонування шкільної спільноти є
взаємодія всіх учасників освітнього процесу: адміністрації школи, вчителів,
учнів і батьків.
Завдання
керівника закладу освіти:
·
Повинен забезпечити організацію діяльності
закладу освіти в умовах режиму дистанційного навчання, узгодити правила та
розклад взаємодій усіх учасників освітнього процесу для виконання освітніх
програм закладу.
·
Обговорити зміну форм та методів навчання з
педагогічним колективом.
·
Колегіально визначити найбільш прості й
доступні онлайн платформи для дистанційного навчання.
·
Організувати й запровадити дистанційне
навчання, зважаючи на технічні можливості школи, кожного вчителя та учнів. Варто
пам’ятати, що рівень сформованості самостійної роботи учнів початкових класів
нижчий, ніж учнів основної та старшої школи.
·
Необхідно поцікавитись у вчителів, яка їм
потрібна допомога в опануванні інструментарію, у разі потреби й можливості –
організувати експрес-навчання. Очевидно, що якщо до початку дистанційного
навчання вчитель не користувався електронними засобами, то за короткий час він
не опанує складних для нього інструментів.
·
В педагогічному колективі варто визначити відповідальну
особу, координатора дистанційного навчання, який комунікуватиме щодо питань
організації дистанційного навчання.
·
Не варто створювати занадто високі вимоги до «віртуально
ідеального» вчителя або учня.
·
На сайті школи розмістити розклад занять (консультацій)
учителів і загальний алгоритм дій під час дистанційного навчання.
Завдання
вчителя:
·
Вчитель зобов’язаний виконувати освітню
програму для досягнення учнями передбачених результатів навчання.
·
Надавати інформацію щодо обсягу та змісту
навчального матеріалу, завдань на його закріплення, перевіряти й оцінювати їх
та надавати відгуки на виконані завдання.
·
Співпрацювати з усіма учасниками освітнього
процесу, повинен розуміти мету, план виконуваних завдань, інструментарій для
праці, її обсяг та методику оцінювання виконаної роботи.
·
Вчителю необхідно розпочати з планування
графіка своєї роботи, визначити базові інструменти та платформу. Краще обрати
просту й доступну платформу і виробити чіткий алгоритм дій. Необхідно
пересвідчитись, що він технічно готовий до праці на обраній платформі, провести
пробний урок з колегами, скласти графік онлайн-зустрічей
з учнями, створити групу або спільноту в зручному месенджері.
·
Перед початком роботи бажано зробити
онлайн-конференцію з учнями та їх батьками, обговорити форми співпраці та інші
організаційні питання, скоординувати роботу всіх у зручному форматі. Не слід
покладати на батьків всю відповідальність за навчання дітей у цей період.
Завдання
учнів:
·
Опрацьовувати навчальні матеріали для оволодіння
відповідними компетентностями та досягнення передбачених освітньою програмою
результатів навчання.
·
Дотримуватись принципу академічної
доброчесності.
·
Відповідально ставитись до онлайн-навчання, до
виконання завдань та зворотнього зв’язку з учителем.
Завдання
батьків:
·
Створити умови, щоб дитина могла навчатися
вдома.
·
При потребі допомогти дитині встановити
зворотній зв'язок з учителем.
У центрі комунікативного простору
перебуває навчальний процес. На сьогодні важливо стимулювати учнів до освітньої
діяльності, створювати можливості розгортання діалогу, взаємне бажання
співпрацювати та разом досягати цілей процесу навчання!
Немає коментарів:
Дописати коментар