(відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 16 вересня 2020 року № 1146)
Методичні рекомендації (ПЕРЕГЛЯНУТИ), затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 16 вересня 2020 року № 1146, застосовуються до 3-х класів , які здійснюють освітню діяльність в умовах Нової української школи.
Для учнів третіх класів застосовується:
- формувальне оцінювання;
- підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання.
При визначенні критеріїв оцінювання вчитель орієнтується на:
- обов’язкові результати навчання (ключові і предметні компетентності, визначені Державним стандартом початкової освіти, які мають бути сформовані на кінець другого циклу навчання);
- очікувані результати (зазначені в освітній програмі закладу освіти).
У третьому класі рекомендовано дотримуватись наказів Міністерства освіти і науки
- від 20.08.2018 № 924 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі» (ПЕРЕГЛЯНУТИ), де висвітлено алгоритм діяльності вчителя під час організації формувального оцінювання;
- від 27.08.2019 № 1154 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу» (ПЕРЕГЛЯНУТИ), де зазначені орієнтовні вимоги до педагогічного спостереження, учнівського портфоліо, само- та взаємооцінювання.
Підсумкове оцінювання (тематичне, семестрове і річне) у третіх класах здійснюється за рівневою шкалою. Результати позначаються словами або відповідними літерами:
- «початковий» (П),
- «середній» (С),
- «достатній» (Д),
- «високий» (В).
Орієнтовні вимоги до оцінювання
результатів навчання учнів третіх класів наведені в додатку до Методичних
рекомендацій (ПЕРЕГЛЯНУТИ).
Підсумкове тематичне оцінювання здійснюється за результатами виконання діагностичних робіт. Форму діагностичної роботи (усна або письмова, тестові завдання, тестування в електронному форматі, комбінована робота, практична робота, усне опитування тощо), види оцінювання, зміст завдань учитель обирає самостійно.
Тривалість виконання діагностичної роботи не повинна перевищувати 35 хвилин (із 40 хвилин уроку 5 хвилин – інструктаж, 35 хвилин – виконання роботи). Періодичність проведення діагностичних робіт відображається у календарно-тематичному плані. Письмові діагностичні роботи виконуються у зошитах для діагностичних робіт або на окремих аркушах, бланках тощо.
!!! Результати проведення діагностичних робіт у Класному журналі не фіксуються. Середня оцінка за тематичне, семестрове та річне оцінювання не виводиться. У журнал та свідоцтво досягнень виставляється рівень за кожен результат навчання наприкінці кожного навчального семестру та навчального року. Річним оцінюванням є результати навчання учнів за останній семестр!!!
У свідоцтві досягнень (ПЕРЕГЛЯНУТИ) учитель фіксує розгорнуту інформацію про сформованість наскрізних умінь учнів та рівні результатів їх навчання.
Наскрізні уміння (зазначені на 1-й сторінці свідоцтва досягнень) позначаються словами:
«має значні успіхи»,
«демонструє помітний прогрес»,
«досягає результату за допомогою дорослих»,
«потребує значної уваги і допомоги».
Свідоцтво досягнень підписують батьки і учитель. Оригінал надається батькам, а його завірена копія зберігається в особовій справі учня в закладі освіти.
Особливості оцінювання результатів навчання учнів з інтегрованого курсу «Українська мова та література»
Підсумкове оцінювання у третіх класах з української мови та літератури здійснюється за рахунок виконання діагностичних робіт, розроблених з урахуванням обов’язкових результатів навчання другого циклу Державного стандарту початкової освіти.
Тематичне оцінювання може бути усним чи письмовим, у формі тестових завдань, цифровій формі, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо.
Рекомендовано передбачити тематичне оцінювання у формі комплексного тексту зі сталою структурою, завдання якого мають співвідноситися з певними результатами з усіх груп загальних результатів навчання, визначених у державному стандарті початкової освіти та відображених у свідоцтві досягнень. Комплексні тести бажано проводити 4 рази на рік:
- на 6-7 тижнях навчання,
- на 14-15 тижнях навчання,
- на 25-26 тижнях навчання,
- на 33-34 тижнях навчання.
Комплексні тести виконуються на спеціальних бланках з друкованою основою, зберігаються ці бланки в учнівському портфоліо.
Особливості оцінювання результатів навчання учнів з навчального предмета «Математика»
!!! Діагностичні роботи з математики проводяться наприкінці вивчення кожної теми. Перевагу варто надавати письмовій формі робіт. Оцінювання відбувається за кожним з умінь, які перевіряються у діагностичній роботі. Приклад бланку оцінювання наведено в додатку до методичних рекомендацій (ПЕРЕГЛЯНУТИ).
Особливості оцінювання результатів навчання учнів з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
!!! Для оцінювання результатів навчання учнів з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» проводять комплексні діагностичні роботи наприкінці кожної теми. Найкращим форматом діагностичної роботи курсу «Я досліджую світ» є кейс (ситуація, текст), до якого пропонуються завдання, пов’язані з результатами з усіх освітніх галузей. Проведення окремих діагностичних робіт з освітніх галузей не передбачено. Один з можливих форматів бланку оцінювання такої діагностичної роботи наведено у додатку до Методичних рекомендацій (ПЕРЕГЛЯНУТИ). Бланки зберігаються в учнівському портфоліо та враховуються під час семестрового та річного оцінювання.
Особливості оцінювання результатів навчання учнів з навчального предмета «Інформатика»
При вивченні курсу інформатики передбачається виконання учнями різних видів практичних вправ та завдання. Комп’ютерна техніка має використовуватися на кожному уроці інформатики.
Особливості оцінювання результатів навчання учнів з навчальних предметів освітньої галузі «Мистецтво»
Для оцінювання рівня досягнень учнів з цієї освітньої галузі не передбачено проведення діагностичних робіт. Індикаторами оцінювання слугують конкретні результати навчання та спостереження вчителя за формуванням загальної естетичної компетентності учнів.
Особливості оцінювання результатів навчання учнів з навчального предмета «Фізична культура»
Оцінювання результатів навчання учнів третіх класів з предмета «Фізична культура» здійснюється з урахуванням виконання ними оздоровчих, освітніх, виховних завдань.
Немає коментарів:
Дописати коментар