середа, 12 лютого 2020 р.

Виховання у дитини інтересу до читання

     Дані науковців говорять, що ставлення людини до книги формується в молодшому шкільному віці. В наші дні, коли школа переорієнтовується з пам'яті на мислення, роль книги незмінно зростає. А читають сучасні діти все менше й менше. Це, здебільшого, пов'язане з конкуренцією ТБ і комп'ютера. Також проблемою є те, що сучасні книги не завжди доступні.
       Досвід показує, що сучасні діти читають мало. Це веде до низької техніки читання: немає оптимального читання, немає скорочитання. Скорочитання - це читаня більш ніж 300 слів за хвилину. Цікаво, що у деяких закордонних фірмах на керівну посаду не беруть фахівця, якщо він читає менше 400 слів за хвилину. Оптимальне читання для школяра - це читання зі швидкістю розмовної мови (від 120 до 150 слів за хвилину). До такої швидкості пристосований артикуляційний апарат людини, досягається розуміння тексту.
       На успішність дитини у школі впливає більше 200 факторів, згідно оцінки психологів. Швидкість й усвідомленість читання - один з найважливіших факторів.
        Для того, щоб досягти оптимальної швидкості читання, необхідно розбудити інтерес до читання. Тут важлива співпраця вчителя, батьків та бібліотекаря. Книги, запропоновані дітям для додаткового читання повинні відповідати віку дитини. Важливо врахувати, що слід враховувати зміст рекомендаційних списків літератури для кожного віку. Вибираючи книги для читання, слід прагнути до того, щоб вони були різної тематики: пригоди, казки, розповіді про тварин, про музику тощо.
        Дуже добрий прийом, коли дорослий починає читати книгу вголос. На цікавому місці зупиняється, а далі читає дитина. Тому шо всім хачеться знати, що відбуватиметься з головними героями далі. Для молодших школярів велике виховне значення має розглядання ілюстрацій у книзі. Ілюстрації допомагають зрозуміти та запамятати прочитане. Важливо, щоб діти розповідали про прочитане, а дорослі цікавилися сюжетом книги. Тривалість домашнього колективного читання - не більше 40 хвилин. 
        Дитину треба привчити берегти книгу. Її не можна кидати, рвати, малювати на ній, загинати кути сторінок, вирізувати з неї картинки. При читанні потрібно дотримуватись правил: не можна читати при слабкому освітленні, лампа повинна бути з боку лівої руки, не можна читати лежачи.
         Виховання любові до читання, розвитку читацьких навичок сприяють оглядові уроки позакласного читання, колективні відвідування бібліотеки, конкурси ілюстрацій до прочитаних книг, створення відеофільму до книги тощо.

Немає коментарів:

Дописати коментар