пʼятниця, 28 лютого 2020 р.

«КРОССЕНС» – головоломка нового покоління


     Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд». Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році. 

     Ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу і художнику Володимиру Бусленку.
     Зображення розташовують так, що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за змістом одразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кроссенс –знайти зв’язки (прямі чи приховані) між 9 зображеннями  і збудувати асоціативний ланцюжок або розгадати ключове (центральне) слово.
     В освітньому процесі кроссенс – це сучасний методичний прийом візуалізації навчального матеріалу, який виконує такі функції:
- навчальну (сприяє засвоєнню навчального матеріалу);
- мотиваційну (забезпечує інтерес до навчальної теми);
- комунікативну (створює діалог між учасниками освітнього процесу);
- соціальну (пояснює причини і закономірності певного явища, його елементи, протиріччя тощо).

Як створити кроссенс?
   1. Подумайте, на яку тему ви хочете створити кроссенс.
   2. Встановіть асоціації, що розкривають дану тему (вони повинні бути відомі учням).
   3. Памятайте, що центральний символ чи образ розміщується під номером 5. Замініть словесні образи і символи зображеннями, які їх ілюструють, при потребі можна додати слово-підказку.
   4. Перевірте, чи правильно розташовані зображення, наскільки легко встановлюються взаємозвязки між ними.
     Використання в початкових класах головоломки «Кроссенс» сприяє формуванню креативності та критичного мислення дітей на основі діяльнісного підходу.
Приклади оформлення кроссенсу:






    

   

  
      






















  

  

Немає коментарів:

Дописати коментар